Wat leer je in de online-marketing-opleiding

Wat leer je tijdens de opleiding online marketing?

Online marketing is een breed en dynamisch vak. Je hebt er veel kennis en vaardigheden voor nodig. Daarom hoef je je nooit te vervelen als online marketeer. Overweeg jij om de opleiding tot online marketeer te volgen? Dít leer je tijdens de opleiding online marketing.

Verbeteren van online vindbaarheid

Na een korte introductie en de kick-off waarin de nodige tools worden geïntroduceerd, behandelen we als eerste de online vindbaarheid van de website. Door de inzet van SEO, zoekmachine-optimalisatie, kun je ervoor zorgen dat de website goed gevonden wordt door Google. Ook behandelt de opleiding de inzet van Google Ads, SEA. Je leert in die paragrafen om campagnes in Google Ads op te zetten. Het gaat dan niet alleen op zoekcampagnes, maar ook om Google Shopping, Google Display en Google Video.

 

Verhogen online zichtbaarheid

Behalve goed vindbaar zijn voor de doelgroep die je zoekt, is het voor online marketing ook van belang om goed zichtbaar te zijn bij de mensen die je nog niet zoeken. Het vergroten van de online zichtbaarheid doe je door aanwezigheid op social media. Maar ook door te adverteren op social media, affiliate marketing en overige online advertenties. De ins en outs van de verschillende kanalen die je hiervoor nodig hebt, behandelt de opleiding uitgebreid in dit hoofdstuk.

 

Een effectieve website neerzetten

De kern van een online-marketingstrategie is een goede website, die converteert. In de opleiding tot online marketeer staan we daarom uitgebreid stil bij conversie-optimalisatie. Ook behandelen we de gebruiksvriendelijkheid van een website en het maken van de juiste landingspagina’s.

 

Leadgeneratie en klantenbinding

Goede marketing om leads binnen te halen is één ding, maar ze uiteindelijk overtuigen vereist nog een stapje extra. Nog een stapje verder gaat het om bestaande klanten happy te houden en aan je te blijven binden. In de opleiding online marketing gaan we in op de inzet van e-mailmarketing en remarketing op de verschillende kanalen. Hiermee kun je leads overtuigen en bestaande klanten behouden.

 

Blijven optimaliseren

Online marketing is nooit klaar. Dus na het opzetten van een goede website en de juiste campagnes, is het tijd om te optimaliseren. Geen enkele campagne is direct perfect. Door de resultaten goed te meten en te analyseren, kun je de campagnes steeds een beetje beter maken en de doelgroep steeds effectiever bereiken.

Ben jij geïnteresseerd in de opleiding online marketing?

Joosje geeft je graag meer informatie over onze opleiding tot online marketeer. Bel of mail haar via 070 322 90 83 of info@sociallane.nl.

Joosje Bellaart, accountmanager