Subsidie Haags mkb voor digitaliseren onderneming

Ben jij een Haagse ondernemer en wil jij je bedrijf digitaliseren? Grijp dan nu je kans en vraag de Digitaliseringsvoucher van de Gemeente Den Haag aan.

Subsidie Haags mkb voor digitaliseren onderneming

Waarom?

Consumenten regelen en bestellen steeds meer online. In de coronacrisis is dit in een stroomversnelling gekomen. Als ondernemer sta je voor nieuwe uitdagingen op het gebied van digitalisering. De Gemeente Den Haag biedt daarom aan mkb’ers (tot 50 werknemers) en zzp’ers de mogelijkheid tot het aanvragen van een digitaliseringsvoucher. Met de voucher worden de kosten die je maakt om jouw bedrijf (verder) te digitaliseren tot 50% vergoed, met een maximum van € 2.500.

Verhoog je zicht- en vindbaarheid

De digitaliseringsvoucher mag je gebruiken voor het verbeteren of opzetten van je website, webshop, het verbeteren van bedrijfssoftware zoals een CRM-systeem of een boekings- of reserveringssysteem. Je kunt denken aan het verhogen van je vindbaarheid door middel van online marketing, SEO, Google Ads of een social media campagne. Het kan ook zijn dat je wel wat strategisch advies of een cursus van onze academy kunt gebruiken rondom online marketing. Allemaal voorbeelden van digitalisering van jouw bedrijf.

Wat zijn de voorwaarden van de subsidie?

Aan de subsidie is een aantal voorwaarden verbonden:

R

Hoogte van de subsidie

De subsidie bedraagt maximaal 50% van de totale kosten van de aangeleverde offerte, exclusief btw.

R

Indienen offerte

Je dient een offerte in waarin de kosten gespecificeerd zijn. Zie hiervoor de voorbeelden onder ‘Waar kan de subsidie voor gebruikt worden’.

R

Minimum en maximum subsidie

De subsidie heeft een minimum van €1.000,- en een maximum van €2.500,- per onderneming en wordt eenmalig verstrekt.

R

Niet voor interne zaken

De subsidie is niet bedoeld voor interne kosten, personeelskosten, en niet voor de aanschaf van hardware.

R

Uitvoering binnen 12 weken

De subsidie wordt voor aanvang van de activiteiten aangevraagd en de activiteiten moeten binnen 12 weken zijn uitgevoerd nadat je de subsidie hebt ontvangen.

R

Terugbetaling bij controle

Je moet de subsidie terugbetalen als bij controle blijkt dat: de activiteiten niet binnen de gestelde tijd hebben plaatsgevonden, de activiteiten niet met de aanvraag overeenkomen of als er sprake is van fraude.

Waar kan de subsidie voor gebruikt worden?

Je kunt de subsidie voor meerdere doeleinden aanvragen. Enkele voorbeelden waarvoor je de voucher aan kunt vragen zijn:

R

Websites

Het verbeteren of opzetten van je website, webshop, e-mail marketing of affiliate marketing.

R

Online marketing

Je vindbaarheid en zichtbaarheid verbeteren door SEO, Google Ads of een social media campagne.

R

Strategisch advies

Strategisch advies rondom online marketing.

R

Academy*

Het volgen van trainingen of cursussen op het gebied van digitalisering.

Let op: de aanschaf van hardware producten, interne kosten en personeelskosten zijn uitgesloten.

*De subsidie kan gebruikt worden voor de opleidingen en cursussen van SocialLane Academy

Digitaliseringsvoucher voor de Haagse ondernemer

Wat moet je doen?

In het online aanvraagformulier van de gemeente Den Haag lever je bedrijfsinformatie en projectgegevens. Daarnaast voeg je aan het aanvraagformulier een KvK-uittreksel, een offerte van een IT-leverancier toe en een bankafschrift (bedragen mogen worden afgeschermd, het gaat erom dat het IBAN-nummer en de tenaamstelling duidelijk leesbaar zijn).

Het hele proces van aanvraag tot subsidiebeschikking neemt maximaal dertien weken in beslag.

Hoe ziet het proces eruit:
1. sparren met Jochem over een effectieve inzet van de subsidie
2. offerte ontvangen voor de gewenste inzet
3. offerte indienen bij de gemeente
4. wachten op goedkeuring van de Gemeente
5. uitvoering

Criteria waar je aan moet voldoen

  • Je bedrijf is een niet-beursgenoteerde onderneming in het midden- en kleinbedrijf (mkb) met winstoogmerk, waar ten minste 1 en ten hoogste 49 personen werkzaam zijn (wat blijkt uit een kopie van het handelsregister van de KvK).
  • Je bedrijf is in de gemeente Den Haag gevestigd (wat blijkt uit een kopie van het handelsregister van de KvK).

Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact op via de onderstaande contactformulier of bel met Jochem van Loon via
06 25 09 87 50

sparren met Jochem over een effectieve inzet van de subsidie

Ben je benieuwd wat SocialLane voor jou kan betekenen op het gebied van digitalisering? Laat je telefoonnummer achter en wij nemen contact met je op.