Cursus Social media beheer 

SEO cursus volgen

€ 825,-

4 weken

Coaching

E-learning

Breid je social media kennis uit met de beheer cursus

Wil jij een effectieve social media strategie opzetten en beheren voor jouw bedrijf maar mis je kennis en ervaring? Met onze social media beheer training ben jij instaat om dit uit te voeren. Social media is vandaag de dag belangrijker dan ooit. Je leert met deze training alle ins en outs door middel van e-learning en past deze kennis met doelgerichte praktijkopdrachten. Uiteraard krijg je van ons persoonlijke begeleiding van één van onze online marketing coaches.

Investering

De investering bedraagt €825,- excl. btw (€ 998,25 incl. btw). 

Met het STAP-budget wordt deze cursus in zijn geheel vergoed!

Info: STAP-budget

Duur

Met een studiebelasting van gemiddeld 6 uur per week kun je de opleiding in 4 weken afronden. Er zijn meerdere startdata beschikbaar.

De online leeromgeving blijft 12 maanden beschikbaar.

Coaching

De cursus is inclusief 3 uur coaching door een ervaren marketeer.

Denk aan feedback op je praktijkopdrachten, Q&A sessie en persoonlijk antwoord op jouw tussentijdse vragen.

Z

Certificaat

Je ontvangt een certificaat van bekwaamheid en bezit de juiste kennis om zelfstandig je social media marketing te doen.

SocialLane heeft het NRTO keurmerk 

Schrijf je direct in met het STAP-budget!

Geinteresseerd? Vraag een offerte aan

Inhoud en leerdoelen

In zeven stappen bereiden wij je voor om succesvol te worden met het beheren van
jouw social media advertenties.

1. Bepaal doelstellingen, doelgroepen & KPI's.

Omschrijf je doelgroep(en), bepaal doelstellingen en zet deze doelstellingen om in meetbare KPI’s.

2. Verschil tussen de social media kanalen

Elk kanaal heeft andere doelen en jouw doelgroep heeft dus ook andere beweegredenen om zich op een kanaal te bevinden. In dit stadium leren we je het verschil in essentie tussen de verschillende kanalen. Op basis van de opgestelde persona’s bepaal je op welke Social Media kanalen je gaat focussen.

3. Verschil in content tussen social media kanalen.

Omdat er verschillende kanalen zijn is er ook verschil in mogelijkheden die de kanalen met zich meebrengen. Hier leren we je deze verschillen en leer jij begrijpen welke mogelijkheden jij kunt toepassen voor jouw strategie.

4. Juiste Social Media koppelen aan doelgroepen

Nu je kennis hebt opgedaan over de verschillende kanalen en berichtmogelijkheden is het tijd om deze te koppelen aan jouw doelstellingen en doelgroepen. Alleen zo kunt je effectief te werk gaan.

5. Effectieve bedrijfspagina's opzetten

Bij een effectieve aanpak horen ook bedrijfspagina’s. Tijdens dit stadium ga jij aan de slag met het opstellen van effectieve bedrijfspaginas voor verschillende kanalen. Zodoende ben jij vindbaar voor jouw doelgroep bij de kanalen die relevant zijn voor jouw bedrijf.

6. Contentkalender maken.

Voordat je begint met posten is het verstandig om eerst een contentkalender op te stellen. Samen met jouw coach bepaal je waar de focus op komt te liggen. Op deze manier vorm je samen met jouw coach de basis van jouw strategie. Dit geeft houvast en consistentie.

7. Effectieve social media posts maken.

Nu je een contentkalender hebt opgebouwd is het van belang deze te vullen met effectieve content. Bij het laatste stadium van deze training leer je om effectieve posts te maken per kanaal. Zodoende ben jij instaat om jouw doelgroep te bereiken.

social media coach

“Het meest toffe aan mijn vak is dat ik de kans krijg om jou te helpen om jouw passie met de wereld te delen. Daarbij zal ik op een praktisch manier jou leren dit uit te voeren en dat jij zo sneller jouw doelen kan halen.”

~ Maaike Vennik, Coach bij SocialLane Academy

Wil jij meer informatie voor de social media beheer cursus?

Onze business manager neemt graag de tijd om je te informeren over alle mogelijkheden binnen de SocialLane Academy.
Laat je telefoonnummer achter en zij neemt snel contact met je op.