Cursus Social media beheer 

SEO cursus volgen

€ 825,-

4 weken

Coaching

E-learning

Breid je social media kennis uit met de beheer cursus

Wil jij een effectieve social media strategie opzetten en beheren voor jouw bedrijf maar mis je kennis en ervaring? Met onze social media beheer training ben jij instaat om dit uit te voeren. Social media is vandaag de dag belangrijker dan ooit. Je krijgt met deze training de tools die je nodig hebt door middel van e-learning en doelgerichte praktijkopdrachten. Uiteraard krijg je begeleiding van één van onze online marketing coaches.

Investering

De investering bedraagt €825,- excl. btw (€ 998,25 incl. btw). 

Met het STAP-budget wordt deze cursus in zijn geheel vergoed!

Info: STAP-budget

Duur

Met een studiebelasting van gemiddeld 6 uur per week rond je de opleiding in 4 weken af.

Op de startdatum worden de inloggegevens verstrekt. Vanaf dat moment is de online leeromgeving 12 maanden beschikbaar.

Coaching

De cursus is inclusief 3 uur coaching door een ervaren marketeer. Deze coaching is beschikbaar voor de duur van de gemiddelde cursuslooptijd (4 tot 5 weken).

De coaching omvat feedback op de  praktijkopdrachten, antwoorden op tussentijdse vragen en een online sessie.

Z

Certificaat

Als je de praktijkopdrachten goed hebt uitgevoerd en het examen succesvol hebt afgerond, ontvang je een certificaat van bekwaamheid.

SocialLane heeft het NRTO keurmerk 

Schrijf je direct in met het STAP-budget!

Geinteresseerd? Vraag een offerte aan

Inhoud

In zeven stappen bereiden wij je voor om succesvol te worden met het beheren van
jouw social media activiteiten.

1. Bepaal doelstellingen, doelgroepen & KPI's.

Omschrijf je doelgroep(en), bepaal doelstellingen en zet deze doelstellingen om in meetbare KPI’s.

2. Verschil tussen de social media kanalen

Elk kanaal heeft andere doelen en jouw doelgroep heeft dus ook andere beweegredenen om zich op een kanaal te bevinden. In dit stadium leren we je het verschil in essentie tussen de verschillende kanalen. Op basis van de opgestelde persona’s bepaal je op welke Social Media kanalen je gaat focussen.

3. Verschil in content tussen social media kanalen.

Omdat er verschillende kanalen zijn is er ook verschil in mogelijkheden die de kanalen met zich meebrengen. Hier leren we je deze verschillen en leer jij begrijpen welke mogelijkheden jij kunt toepassen voor jouw strategie.

4. Juiste Social Media koppelen aan doelgroepen

Nu je kennis hebt opgedaan over de verschillende kanalen en berichtmogelijkheden is het tijd om deze te koppelen aan jouw doelstellingen en doelgroepen. Alleen zo kunt je effectief te werk gaan.

5. Effectieve bedrijfspagina's opzetten

Bij een effectieve aanpak horen ook bedrijfspagina’s. Tijdens dit stadium ga jij aan de slag met het opstellen van effectieve bedrijfspaginas voor verschillende kanalen. Zodoende ben jij vindbaar voor jouw doelgroep bij de kanalen die relevant zijn voor jouw bedrijf.

6. Contentkalender maken.

Voordat je begint met posten is het verstandig om eerst een contentkalender op te stellen. Samen met jouw coach bepaal je waar de focus op komt te liggen. Op deze manier vorm je samen met jouw coach de basis van jouw strategie. Dit geeft houvast en consistentie.

social media coach

“Het meest toffe aan mijn vak is dat ik de kans krijg om jou te helpen om jouw passie met de wereld te delen. Daarbij zal ik op een praktisch manier jou leren dit uit te voeren en dat jij zo sneller jouw doelen kan halen.”

~ Maaike Vennik, Coach bij SocialLane Academy

Wil jij meer informatie voor de social media beheer cursus?

Onze business manager neemt graag de tijd om je te informeren over alle mogelijkheden binnen de SocialLane Academy.
Laat je telefoonnummer achter en zij neemt snel contact met je op.