Cursus Social Media advertising
E-learining met persoonlijke begeleiding.

Duurt 6 weken
24/7 toegang tot leeromgeving
Breid je Social Media kennis uit met Social Advertising
Bij een effectieve social media strategie hoort natuurlijk ook adverteren via de kanalen die voor jou belangrijk zijn. Wil jij dit nou ook maar mis je kennis en ervaring? Met onze cursus Social Media Advertising ben jij instaat om succesvolle campagnes te draaien via social media kanalen!
Social media is vandaag de dag belangrijker dan ooit omdat het gebruik ervan onder jouw doelgroep met de dag groter wordt. Je leert met deze training alle ins en outs door middel van e-learning en past deze kennis toe in de praktijk met doelgerichte opdrachten. Uiteraard krijg je persoonlijke begeleiding van één van onze online marketing coaches.
Investering
De investering bedraagt €1250,- excl. btw (€ 1512,50 incl. btw).
Met het STAP-budget € 512,50 incl. BTW!
Info: STAP-budget
Duur
Met een studiebelasting van gemiddeld 6 uur per week rond je de opleiding in 6 weken af.
Op de startdatum worden de inloggegevens verstrekt. Vanaf dat moment is de online leeromgeving 12 maanden beschikbaar.
Coaching
De cursus is inclusief 4 uur coaching door een ervaren marketeer. Deze coaching is beschikbaar voor de duur van de gemiddelde cursuslooptijd (6 tot 7 weken).
De coaching omvat feedback op de praktijkopdrachten, antwoorden op tussentijdse vragen en een online sessie.
Certificaat
Als je de praktijkopdrachten goed hebt uitgevoerd en het examen succesvol hebt afgerond, ontvang je een certificaat van bekwaamheid.
SocialLane heeft het NRTO keurmerk
Schrijf je direct in met het STAP-budget!
Geinteresseerd? Vraag een offerte aan
Inhoud en leerdoelen
1. Bepaal doelstellingen, doelgroepen & KPI's.
Omschrijf je doelgroep(en), bepaal doelstellingen en zet deze doelstellingen om in meetbare KPI’s.
2. Kies het juiste kanaal wat bij jouw doelgroep past.
Elk kanaal heeft andere doelen en jouw doelgroep heeft dus ook andere beweegredenen om zich op een kanaal te bevinden. In dit stadium leren bepaal je op welke Social Media kanalen je gaat focussen om jouw doelgroep te overtuigen.
3. Implementeer verschillende pixels & tags.
Om je advertenties meetbaar te maken is het essentieel om de pixels en tags van de verschillende kanalen te koppelen aan jouw website.
4. Campagneplan opstellen
Nu alle voorbereidingen voor succesvolle campagnes zijn getroffen is het tijd om een plan op te stellen. In dit plan ga je uitwerken hoe jij in staat bent om jouw doelgroep te overtuigen middels het gebruik van social media advertenties.
5. Het juiste campagnetype koppelen
Na een concreet advertentieplan te hebben opgesteld, is het tijd om de campagnetypes te koppelen aan de verschillende doelstellingen die je eerder in de training hebt bepaald. Om succesvol te worden met social media advertising is het van belang de juist campagnetype te kiezen.
6. Advertentieplan opstellen
Effectieve social media campagne instellen.
Nu alles is uitgedacht en de strategie staat, is het tijd om een effectieve campagne in te stellen. Dit ga je doen voor jouw bedrijf en wanneer je hulp nodig hebt kun je altijd expertise vragen aan jouw online marketing coach.
7. Beheer & optimalisatie van campagnes
Wanneer de campagnes zijn ingesteld ben je er nog niet. Om er zeker van te zijn dat jij succesvolle campagnes blijft draaien is het belangrijk dat je de voortgang monitort. Binnen dit stadium houd jij je vooral bezig met het kijken naar verbeterpunten en ga je deze ook doorvoeren wanneer nodig.

“In mijn werk zie ik dat Social Media Advertising cruciaal is om resultaat te halen uit je inzet. Met Social Advertising push je de boodschap heel gericht naar je doelgroep. Wat resulteert in een groter bereik, versterking van je naamsbekendheid en meer online business. Dit geeft mij als marketeer echt een kick. Ik vind het dan ook erg leuk om deze kennis als coach met jou te delen.”
~ Emma Haasnoot, Online marketeer bij SocialLane.
