Remarketing

Op het vizier blijven van je doelgroep door remarketing

Een belangrijk onderdeel van online marketing is de SALE-formule: seduce, activate, liberate en engage. Je doelgroep is er niet na één keer met jou geconfronteerd te worden direct aan toe om iets van je te kopen of een dienst af te nemen. Je zult je doelgroep moeten verleiden, activeren etc. Een goede manier hiervoor is remarketing.

Remarketing via social media

Social media zijn bij uitstek geschikt om remarketing in te zetten. Bijna iedereen wel gebruik maakt van in ieder geval één social medium. Daarom is dit een goede manier om je doelgroep te bereiken. Het inzetten van remarketing op social media houdt in dat je advertenties maakt die je target op een groep mensen die al eens op de website is geweest. Zo’n remarketingdoelgroep kun je samenstellen met de verschillende trackingmogelijkheden van de social media. Op Facebook gebruik je bijvoorbeeld de Pixel en op LinkedIn de Insight Tag.

Remarketing via Google Ads

Hoewel je bij Google Ads (ook wel SEA genoemd) misschien alleen maar denkt aan de tekstadvertenties die verschijnen wanneer je een zoekopdracht invoert in Google, zijn er nog veel meer mogelijkheden. Je kunt deze zoekresultaten ook speciaal voor remarketingdoeleinden inzetten. Dit doe je door bijvoorbeeld een aanbieding te laten zien alléén aan mensen die jouw producten zoeken en al eens de website hebben bezocht. Maar vaker wordt ervoor gekozen om remarketing via Google Ads in te zetten met Display-advertenties. Dit zijn advertenties die je regelmatig voorbij ziet komen op andere sites nadat je een andere website hebt bezocht. Heb je bijvoorbeeld net zitten zoeken naar nieuwe laarsjes, dan komen die ineens in advertentievorm terug op de nieuwspagina die je daarna bezoekt. Klinkt dat bekend? Dat is remarketing via Google Ads.

Remarketing via e-mail

Het komt misschien niet als eerste bij je op als je denkt aan remarketing. Maar de e-mailtjes die je dagelijks binnenkrijgt van alle bedrijven waar je je e-mailadres hebt achtergelaten, is óók remarketing. Je hebt hiervoor meer nodig dan alleen de wetenschap dat iemand de website al eens heeft bezocht, namelijk een e-mailadres en toestemming om nieuwsbrieven te sturen. Als je dat eenmaal hebt, is e-mailmarketing zeker waardevol om in te zetten. Je kunt binnen de programma’s voor e-mailmarketing namelijk verschillende funnels maken, zodat je de e-mails die je stuurt precies kunt afstemmen op de fase binnen de SALE-funnel waarin de lezer zich bevindt. Dát is nog eens gerichte online marketing.

Wil jij leren hoe je remarketing inzet?

Joosje geeft je graag meer informatie over de opleiding online marketing of één van onze cursussen. Bel of mail haar via 070 322 90 83 of info@sociallane.nl.

Joosje Bellaart, accountmanager