Praktijkopdrachten
Praktijkopdrachten als aanvulling op de theorie
Er zijn tal van online marketing opleidingen binnen Nederland. Je kunt nog zoveel theorie leren, maar vaak blijkt het in de praktijk toch nog even anders te gaan. SocialLane Academy onderscheidt zich door praktijkopdrachten aan te bieden die je direct toepast op jouw bedrijf of voor jouw werkgever. Zo kunnen wij ook direct toetsen of jij de stof echt begrijpt en kunt toepassen in de praktijk. Of je nu alleen een cursus volgt of de gehele online marketing opleiding, iedere studie van SocilaLane Academy is inclusief praktijkopdrachten.
Wat SocialLane Academy ook anders maakt, is dat je coaching krijgt van een ervaren professional uit het vakgebied. Zijn/haar kennis en ervaring zie je terug in de terugkoppelingen die jij krijgt op jouw praktijkopdrachten en in de antwoorden op jouw vragen. De praktijkopdrachten krijgen op deze manier, nog meer waarde.

Pas je kennis in de praktijk toe!
Gedurende de opleiding leer je te werken met diverse tools als Google Ads, Google Analytics, Facebook Adverteren en nog veel meer. Voordat je daadwerkelijk gaat starten met de uitvoering van online marketing campagnes, moet het in de basis goed staan. Je begint bijvoorbeeld met het installeren en instellen van Google Analytics, Search Console, Google Tag Manager, Facebook Pixel etc. Als het in de basis goed staat, ga je onder andere een zoekwoordenanalyse uitvoeren voor SEO en SEA. Want voor een goede vindbaarheid moet er wel een passende contentstrategie uitgevoerd worden. Aan de hand van de zoekwoordenanalyse ga je een SEO-pagina schrijven en Google Ads campagnes opzetten. Naast het Google-gedeelte ga je ook aan de slag met het schrijven van social media berichten en het maken van een advertentie op bijvoorbeeld Facebook of LinkedIn. Ten slotte ga je aan het einde van de cursus de campagnes optimaliseren of maak je een optimalisatieplan voor de opvolgende maanden.