Google Analytics cursus
E-learining met persoonlijke begeleiding.

Duurt 4 weken
24/7 toegang tot leeromgeving
Benieuwd hoe jij Google Analytics optimaal kunt inzetten voor jouw bedrijf?
Dan is onze Google Analytics cursus perfect voor jou. In slechts vier weken leer je alle ins en outs met betrekking tot Google Analytics. Door middel van praktijkgerichte opdrachten kan jouw theoretische kennis vrijwel direct worden toegepast voor jouw onderneming. Gedurende het traject heb je meermaals contact met je persoonlijke online marketing coach.
Google Analytics is voor miljoenen bedrijven een belangrijk platform voor het begrijpen van het gedrag van hun klanten en om betere ervaringen voor hen te creëren. Daarnaast vindt er steeds meer handel online plaats en staan bedrijven hierdoor onder druk om elke bestede euro aan online marketing te laten tellen. Google Analytics geeft jou de essentiële inzichten die je nodig hebt om vervolgstappen te zetten binnen jouw bedrijf! Analytics heeft het vermogen om zich aan te passen aan nieuwe situaties, algoritmes en patronen en kan deze ontdekken en gebruiken.
Investering
De investering bedraagt €825,- excl. btw (€ 998,25 incl. btw).
Met het STAP-budget wordt deze cursus in zijn geheel vergoed!
Info: STAP-budget
Duur
Met een studiebelasting van gemiddeld 6 uur per week rond je de opleiding in 4 weken af.
Op de startdatum worden de inloggegevens verstrekt. Vanaf dat moment is de online leeromgeving 12 maanden beschikbaar.
Coaching
De cursus is inclusief 3 uur coaching door een ervaren marketeer. Deze coaching is beschikbaar voor de duur van de gemiddelde cursuslooptijd (4 tot 5 weken).
De coaching omvat feedback op de praktijkopdrachten, antwoorden op tussentijdse vragen en een online sessie.
Certificaat
Als je de praktijkopdrachten goed hebt uitgevoerd en het examen succesvol hebt afgerond, ontvang je een certificaat van bekwaamheid.
SocialLane heeft het NRTO keurmerk
Schrijf je direct in met het STAP-budget!
Geinteresseerd? Vraag een offerte aan
Inhoud en leerdoelen
1. Wat leer je tijdens deze training?
Het traject behandelt alles wat betrekking heeft op Google Analytics voor jouw website. Je gaat leren om Google Analytics en Google Analytics 4 in te stellen voor jouw bedrijf. Ook leren we je wat je met alle features kunt bereiken.
2. Introductie van Google Analytics (4)
Voordat we daadwerkelijk starten is het belangrijk dat de basis van Google
Analytics en haar functionaliteiten duidelijk zijn uitgelegd. Hier starten wij dus
mee!
3. Instellen van Google Analytics (4)
Google Analytics verzamelt data over de bezoeken aan jouw website. Het is een essentiële tool voor de inzet van online marketing en we willen daarom het belang ervan benadrukken. We leren je hoe je Google Analytics instelt op drie niveaus:
– Accountniveau
– Propertyniveau (één/meerdere websites, app, etc.)
– Weergaveniveau (een property met bepaalde configuratie; bijvoorbeeld een view waarin jouw websitebezoek uitgesloten is).
4. Instellen van Google Analytics (4) geavanceerd
Nu gaan we ons richten op de meer geavanceerde instellingen. Om alle functionaliteiten van Google Analytics optimaal te benutten gaan we je leren om
de volgende onderwerpen in te stellen voor jouw website:
– Gebeurtenissen & Doelen
– Reguliere expressies
– Parameters gebeurtenissen
– Doelgroepdefinities aangepaste doelgroepen
– Site search & query parameters
– Diepere integratie met Google Ads.
– Het meten van cross-platform campagnes.

“In mijn werk zie ik dat met actieve zoekmachine optimalisatie websites in Google steeds beter gevonden worden. Wat vaak resulteert in een stijging van de online business. Dit geeft mij als Google expert echt een kick. Ik vind het dan ook erg leuk om deze kennis als coach met jou te delen.”
~ Emma Haasnoot, Online marketeer bij SocialLane.

Hieronder volgt nog wat extra informatie over deze cursus
Leerdoelen
Om de kwaliteit van de training te kunnen waarborgen en om er zeker van te zijn dat jij met de juiste kennis het traject afrondt, hebben wij leerdoelen opgesteld. Benieuwd welke? Vraag jouw leerdoelen alvast op via 070-3229083.
Wat is het instapniveau?
Het traject is op HBO werk- en denkniveau, maar ons coaches bepalen het daadwerkelijke niveau op basis van een intakegesprek. We verwachten van cursisten wel dat ze minimaal op MBO 4 niveau kunnen acteren.
Wat heb je gedaan na deze training?
Na dit traject weet je alle ins-en-outs over Google Analytics.
Je hebt…
…Google Analytics ingesteld op verschillende accountniveau’s.
…gebeurtenissen & doelen ingesteld.
…reguliere expressies ingesteld.
…parameters voor gebeurtenissen ingesteld.
…doelgroepdefinities voor aangepaste doelgroepen ingesteld.
…site search & query parameters ingesteld.
…diepere integratie met Google Ads ingesteld.
… geleerd over het meten van cross-platform campagnes.
…kennis opgedaan over hoe je jouw website meetbaar kunt maken.
…geleerd hoe je het beste je doelgroep kunt analyseren met Google Analytics.
…geleerd hoe je optimaal gebruik kunt maken van de functionaliteiten van Google
Analytics.
Over welke vaardigheden beschik je na deze training?
Na deze training kent de cursist alle huidige theorie met betrekking tot Google Analytics, kan hiermee aan de slag in de praktijk en advies geven over de inzet van Google Analytics.