Cursus Effectieve website
E-learining met persoonlijke begeleiding.

Duurt 4 weken
24/7 toegang tot leeromgeving
Leer in 4 weken waar je website aan moet voldoen om effectief te zijn
Investering
De investering bedraagt €825,- excl. btw (€ 998,25 incl. btw).
Met het STAP budget wordt deze cursus in zijn geheel vergoed!
Meer info: STAP-budget
Duur
Met een studiebelasting van gemiddeld 6 uur per week rond je de opleiding in 4 weken af.
Op de startdatum worden de inloggegevens verstrekt. Vanaf dat moment is de online leeromgeving 12 maanden beschikbaar.
Coaching
De cursus is inclusief 3 uur coaching door een ervaren marketeer. Deze coaching is beschikbaar voor de duur van de gemiddelde cursuslooptijd (4 tot 5 weken).
De coaching omvat feedback op de praktijkopdrachten, antwoorden op tussentijdse vragen en een online sessie.
Certificaat
Als je de praktijkopdrachten goed hebt uitgevoerd en het examen succesvol hebt afgerond, ontvang je een certificaat van bekwaamheid.
SocialLane heeft het NRTO keurmerk
Schrijf je direct in met het STAP-budget!
Geinteresseerd? Vraag een offerte aan
Pas je opgedane kennis direct toe op een website
1. Bepaal doelstellingen, doelgroepen & KPI's
Omschrijf je doelgroep(en), bepaal doelstellingen en zet deze doelstellingen om in meetbare KPI’s.
2. De essentie van conversie optimalisatie & leadmarketing.
De bezoekers van jouw website hebben verschillende beweegredenen om zich daar te bevinden. Daarom is het belangrijk dat je website effectief is ingericht om zo je bezoekers het beste te kunnen overtuigen. In dit stadium leren we je de essentie conversie optimalisatie en leadmarketing. Dit heb je nodig om je doelgroep te overtuigen van jouw product of dienst.
3. Analyseren van je website
Wanneer de essentie duidelijk is ga je aan de slag met het analyseren van jouw website. Voordat je iets kunt oplossen is het belangrijk om de bron aan te pakken. Daarom ga je tijdens dit stadium probleempunten in kaart brengen.
4. Oplossingen in kaart brengen dmv userstories en wireframes.
Nu de probleempunten in kaart zijn gebracht is het tijd om oplossingen in kaart te brengen. Dit ga je doen d.m.v. userstories en wireframes.
5. Meten is weten, data analyseren via Google Analytics
Je weet al wat Google Analytics kan. De lesstof geeft je alle informatie over Google Analytics zodat je een opfriscursus krijgt over het verzamelen van data. Je gaat vervolgens een analyse maken.
6. Website doorontwikkelen en optimaliseren op basis van data
Het plan voor een effectieve website ligt nu klaar. Na je training ga je zelfstandig of met de webdeveloper/IT’er aan de slag met het doorvoeren van de verbeteringen. Nu je precies weet wat je moet doen om je website goed in te richten, is het zaak om te blijven ontwikkelen en optimaliseren op basis van data.

“Tijdens de opleiding Online Marketing daag ik de deelnemers uit om verder te kijken dan de vraag vanuit hun opdracht- of werkgever. Hiermee bereiken we vaak betere doelstellingen, maar pakken we de problemen ook aan bij de wortel. Ik wil je hiermee een nieuwsgierige houding aanleren en geen genoegen te nemen met de status quo. Doe je mee?”
~ Lorenzo Sendar, Coach bij de Sociallane Academy.
